Nemzetközi vasúti áruszállítás (hajózással kombinálva)- Kiválthatja a kamionokat, teherautókat?

vasúti áruszállítás Strapa-pack

A gyorsaság, a kötetlen pálya és a háztól-házig szállítás lehetősége miatt eddig sokan választották a népszerű közúti fuvarozást, hogy eljuttassák áruikat külföldre. Most azonban új kihívásokkal kell szembenéznünk: egekben az üzemanyagárak, az AdBlue hiánycikké vált, ráadásul nagyon nehéz sofőrt találni. Vajon a vasúti áruszállítás kiválthatja a kamionokat, teherautókat?

A közúti áruszállítás aktuális problémáiról bővebben

Az elmúlt hetekben szinte teljes mértékben ellehetetlenült a közúti áruszállítás – és később valószínűleg még ennél is rosszabb lesz a helyzet.

Egekben az üzemanyagárak

Az 500 Ft és afeletti, elképesztően magas benzinár oka elsősorban a pandémia utáni keresletnövekedésben, a forint drasztikus gyengülésében, illetve az energiaárak globális emelkedésében keresendő. Utóbbi azzal magyarázható, hogy rengeteg energiára van szükség a benzin finomításához. A kormány ugyan november 15-től megálljt parancsolt az emelkedésnek, de a 480 Ft-os rögzített maximum ár egyelőre csak a következő 3 hónapra vonatkozik, meghatározott típusokra (95-ös benzin és gázolaj).

Szinte teljesen kifogytunk az AdBlue adalékanyagból

Az AdBlue az újabb típusú, SCR rendszerrel ellátott diesel autók, kamionok fontos adalékanyaga. Nélküle ugyanis lehetetlen teljesíteni az előírt alacsony károsanyag-kibocsátás szintet. Ha pedig üres a tartály, az elektronika egy idő után letilt, a jármű egyszerűen nem indul el. Az európai energiaválság, avagy a földgáz világpiaci árának 70%-os emelkedése miatt a gyártók „takarék üzemmódra” kapcsoltak, így az AdBlue hiánycikké vált. Ez leginkább a (külföldi) árufuvarozásban jelent problémát, ahol az adalékanyag gyakori töltésére van szükség.

Egyre több sofőr hiányzik

A magas bérezés ellenére a mostani fiatalok körében a „kamionozás” egyáltalán nem vonzó hivatás. Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének szóvivője a Portfolionak adott interjújában elmondta: jelenleg körülbelül 130 ezer sofőr dolgozik Magyarországon, akik zömében a 40-es 50-es korosztályt képviselik. Ők már korán nyugdíjba vonulnak, az utánpótlás viszont nem érkezik meg. Ráadásul rengetegen távoznak külföldre, sokan közülük a súlyos sofőrhiánnyal küzdő Nagy-Britanniába, ahol extrém magas bérekre számíthatnak.

A nemzetközi fuvarozás jövője: a vasúti áruszállítás

A vasúti árufuvarozás kiemelt előnye a közúti szállítással szemben, hogy a kocsik nagyobb mennyiséget tudnak eljuttatni nagyobb távolságokra. A vasúti közlekedés gyors és megbízható, az időjárási viszonyok és a forgalmi dugók a legkevésbé befolyásolják. A vonatok lényegesen kevesebb üzemanyagot égetnek el tonnamérföldenként, mint a teherautók – ezáltal gazdaságosabb és egyben környezetkímélőbb alternatívát kínálnak. Nincs szükség adalékanyagra, vagy saját sofőrre, aki az árukat A-ból B pontba eljuttatná.

Nemzetközi vasúti áruszállítás hajózással kombinálva

Nem véletlen, hogy a multimodális szállításra való áttérés dinamikusan növekvő tendencia világszerte – ennek elsődleges oka az, hogy többletkezelés nélkül egyesíthetők a különböző szállítási módok előnyei. A vasúti-folyami (rövid távú tengeri) fuvarozás kombinálása a jelenleg ismert legolcsóbb nemzetközi áruszállítási módszer. A konténerek zökkenőmentesen áthelyezhetők a kompra, nincs szükség többszöri be- és kirakodásra.

Nehezen birkózik meg az árufuvarozás új kihívásaival? Ha van rá módja, váltsa ki a drága és körülményes közúti áruszállítást! Gondolja újra logisztikai folyamatait, éjen a vasúti- és multimodális szállítási megoldások adta nagyszerű lehetőségekkel.

>> Valami még hiányzik? Teljes körű csomagolási szolgáltatások a Strapa-Packnál <<

Vegyük fel a kapcsolatot!

Megosztás:

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn

Kapcsolódó cikkek

ISPM-15

Akadályozott közlekedés? Fennakadások a vámnál vagy a kikötőben? Emberi hanyagság? Ezek mind a rakomány késéséhez vezethetnek. Ha elégedett partnereket és vásárlókat szeretne, fontos, hogy minimalizálja az időbeli csúszások lehetőségét.

Elolvasom »
kikötők Strapa-pack tengeri szállítói csomagolás

Tengeri szállítmányozás – a világ TOP kikötői kontinensenként

A világ nemzetközi kereskedelmének 90%-át a tengeri szállítmányozás teszi ki, így a kikötők gazdasági jelentőségéhez nem fér kétség. Azt, hogy egy kikötő menyire forgalmas, elsősorban az áthaladó konténerek mennyisége alapján lehet meghatározni. A cikkben bemutatjuk a világ TOP kikötői kontinensenként.

Elolvasom »