Raklapra komissiózás avagy gyártói gyűjtőcsomagolás üzleti egységekre csomagolása

raklapra komissiózás

Leegyszerűsítené és meggyorsítaná a munkát? A gyártói nagyobb csomagokat kisebb, boltoknak, kiskereskedelmi egységeknek megfelelő méretre csomagoljuk. Raklapra komissiózzuk a bolt, kiskereskedelmi egység igényének megfelelően és így adjuk át a kiszállítónak. Természetesen a fogyasztói egységcsomagok és a gyűjtőcsomagolás nem kerül megbontásra.

Kezdjük az alapoknál: a 3 fő csomagolás típus

Ahhoz, hogy megértse, pontosan miről is van szó, nem árt tisztában lennie a különböző csomagolás fajtákkal. Egyszerűen elmagyarázzuk!

#1 Elsődleges = fogyasztói csomagolás: ami közvetlenül védi a terméket. Egy samponnál vagy üdítőitalnál például ez magát a flakont jelenti. A termék megvásárlásával a fogyasztó az elsődleges csomagolást is megveszi, így a figyelemfelkeltő design lényeges szempont.

#2 Másodlagos = gyűjtőcsomagolás: azonos típusú termékeket tartalmaz meghatározott mennyiségben. Alapvető funkciója az árukezelés, raktározás és nyilvántartás megkönnyítése. Például egy műanyag rekeszben általában 20 üveg sör található (dobozosból egy tálcán 24 db).

#3 Harmadlagos = szállítási csomagolás: fő célja, hogy megvédje a termékeket a sérüléstől illetve megkönnyítse azok A-ból B pontba történő eljuttatását. A leggyakrabban egységrakományra kell gondolni (több gyűjtőcsomagolás – például több, hatosával összefóliázott ásványvíz raklapon).

>> Tökéletes csomagolás? Igen, létezik, ha betart néhány alapszabályt! <<

Komissiózás jelentése – mit takar pontosan ez a fogalom?

A komissiózás fogalma nem olyan bonyolult: egyszerűen annyit tesz, hogy az árukat bizonyos szempontok, igények szerint szétválogatjuk, vagyis szortírozzuk.

Most, hogy már tudja, mit jelent nálunk a komissiózás (raklapra szortírozás), kicsit ássunk mélyebbre a témában. A komissiózás folyamata többféleképpen történhet: egylépcsős (soros) technikáról akkor beszélünk, ha az áruk rendelésenként vannak kigyűjtve. Ilyenkor a megrendelőlevél tölti be a kiszedési jegyzék funkcióját. A kétlépcsős módszernél a komissiózó munkatárs párhuzamosan több megrendelésen dolgozik egyszerre. Utóbbi stratégia azt is figyelembe veszi, hogy az áruk adott esetben pontosan hol találhatók.

Profi raklapra szortírozás = elégedett megrendelők

Továbbra sem világos? Íme, egy kézzelfogható példa, hogy még egyértelműbb legyen a dolog: adott egy élelmiszergyártó cég, aki egy kisboltba szeretne szállítani. A bolt 144 db ketchupot, ugyanennyi mustárt és majonézt rendelt tőlük. Azaz 3-féle áruból 1-1 gyűjtőcsomagolásnyi egységet. Pontosan ennyire van szükségük, nem többre (és nem is kevesebbre).

Amennyiben az említett kisbolt 144 ketchup helyett csupán 120-at kap meg, már az véget vethet a partneri együttműködésnek. Ha pedig a megrendeltnél több áru kerül kiszállításra, az a beszállító cégnek veszteség. A raklapra komissiózás tehát az egyik legfontosabb szortírozó munka, ahol rengeteg a hibázási lehetőség, ugyanakkor rendkívül precízen kell elvégezni!

Nem kell aggódnia, logisztikai szakembereink gondosan összekészítik partnerének a megrendelt árut, amit átadunk a kiszállítónak. Saját ládagyárunkban minőségi EUR illetve egyedi raklapok is készülnek, melyek megkönnyítik a mozgatást.

Számít a gyorsaság? Profi csomagolásra van szüksége néhány órán belül? Válassza az expressz csomagolást, nem fog csalódni – az anyagokat, eszközöket és a munkaerőt is mi biztosítjuk!

Strapa-Pack – csomagolási szolgáltatások az Ön cégére szabva.

Itt tudja felvenni velünk a kapcsolatot!

Megosztás:

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn

Kapcsolódó cikkek

ISPM-15

Akadályozott közlekedés? Fennakadások a vámnál vagy a kikötőben? Emberi hanyagság? Ezek mind a rakomány késéséhez vezethetnek. Ha elégedett partnereket és vásárlókat szeretne, fontos, hogy minimalizálja az időbeli csúszások lehetőségét.

Elolvasom »
kikötők Strapa-pack tengeri szállítói csomagolás

Tengeri szállítmányozás – a világ TOP kikötői kontinensenként

A világ nemzetközi kereskedelmének 90%-át a tengeri szállítmányozás teszi ki, így a kikötők gazdasági jelentőségéhez nem fér kétség. Azt, hogy egy kikötő menyire forgalmas, elsősorban az áthaladó konténerek mennyisége alapján lehet meghatározni. A cikkben bemutatjuk a világ TOP kikötői kontinensenként.

Elolvasom »