Semmi kétség, a raklap az egyik legjobb megoldás az áruk biztonságos, egyszerű mozgatásához. Az 1960-as években az EUR raklap megjelenését a vasúti áruszállítás egységesítésének igénye hívta életre. Anyaga legtöbbször száraz fenyő vagy nyárfa, mely ellenáll a penészedésnek, gombásodásnak. De nem csak ezért annyira népszerű…

Raklap típusok – egyáltalán milyen fajták léteznek?

Aki körbenéz a piacon, az láthatja, hogy rengetegféle típus van forgalomban. A legáltalánosabb csoportosítás szerint megkülönböztetünk egyutas illetve többutas fajtákat. Az egyutas raklap (elméletileg) egyszeri használatra szolgál áruk szállításakor, bár a gyakorlat ma már mást mutat. Legnagyobb előnye csekély súlya és költséghatékonysága. Teherbírása és tartóssága némileg elmarad az EU palettától, és nem szabvány szerint készül. Leggyakoribb méretek: 800 x 1200 illetve 1000 x 1200 mm, de a variációk szinte végtelenek, akár egészen kicsi, például 380 x 580 mm-es változat is beszerezhető belőle.

A többutas raklappal más a helyzet: a masszív EUR (és EPAL) raklapokat is ebbe a kategóriába soroljuk, hiszen több alkalommal igénybe vehetők szállításra, raktározásra. A paletták anyagukat tekintve mellesleg igen eltérőek – például fémből, műanyagból vagy akár papírból is készülhetnek – de a cégek ~90%-ban fa raklapokat használnak.

Az EUR raklap előnyei

Egy európai szabvány (UIC-435-2 standard) szerint legyártott logisztikai eszközről beszélünk, így a fix méreten felül a felhasznált anyagok minőségében és az erős kialakításban egyaránt biztosak lehetünk. Az eredeti UIC (Union Internationale des Chemins de fer – Nemzetközi Vasútegylet) védjeggyel ellátott EUR paletta magas színvonalú és környezetbarát raklaptípus.

Teherbírása kiváló, így a legkülönfélébb termékek szállításánál és raktározásánál is hasznos segítséget nyújthat. Emellett egyszerűen javítható (kizárólag érvényes engedéllyel és többutas alkatrésszel), illetve könnyen cserélhető.

Vigyázat, hamisítják!

Az, hogy a talpon szerepel az EU jelölés, még nem nyújt teljes minőségi garanciát, ezért érdemes megbízható forrásból vásárolni – a hamisított jelölésű EUR raklapok gyártása egyébként komoly bűncselekmény, mely ellen az illetékes hatóságok minden esetben eljárást indítanak.

Egy EUR raklapon többek között az alábbiakat kell feltüntetni:

  • A bal oldali tuskón az UIC jelölés (2014. január 1-jétől érvényes, korábban a vasúttársaság/rakodólap szervezet jelölése)
  • Középső lábon: IPPCC, avagy a hőkezelésre utaló jel
  • A raklap oldalán: gyártási kód (gyártó kódszám + gyártási év + gyártási hónap), illetve hitelesítő kapocs
  • A jobb sarokban EUR logó

EUR raklap mérete, EUR raklap súlya, kialakítása és teherbírása

A vasúttársaságok világszövetsége, a Nemzetközi Vasútegylet (UIC) kezdeményezésére bevezetett raklapok mérete kötött, mely (h x szé x ma) 800 × 1200 x 145 mm. Utóbbi a paletta magassága, mely így tökéletesen igazodik az európai raktárakban használt targoncákhoz. Ennél alacsonyabb kivitelben képtelenség lenne felemelni. Fontos, hogy az EUR raklap súlya nem haladhatja meg a 22-25 kilogrammot. Teherbírásuk 1000-1500 kg között mozog. Kialakításuk is szabvány, minden esetben 11 db deszkából és 9 db tuskóból állnak. A raklap elemei 78 db szöggel kerülnek rögzítésre, előre meghatározott sorrendben.

Vásároljon új, minősített EUR raklapot a Strapa-Packtól!

Saját ládaüzemünkben kedvező áron, rövid gyártási határidővel készítjük el a kívánt terméket. Szabvány palettákból bőséges raktárkészlettel rendelkezünk.

Igényeinek megfelelően egyedi méretű raklap illetve EUR raklap szabványos dobozok rendelésére is van lehetősége.

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Kategória: Strapa-Pack hírek